Određivanje cijene usluga

Ovo pitanje često je među PMU stručnjacima, pogotovo novim licima u industriji koji tek trebaju stvoriti ime za sebe i svoj salon. Ako krenete s preniskim cijenama usluge, riskirate malen profit i nemogućnost funkcionalnog održavanja biznisa, a i glasine da nudite niskokvalitetan rad; s druge strane, ako previše „zapaprite“ cijene, mogli biste šokirati potencijalne klijente i tim potezom ih uputiti u druge salone. U nastavku teksta otkrivamo nekoliko savjeta kako najbolje procijeniti svoje financijske kapacitete i podesiti cijene usluga u skladu s time.

POKRIVANJE TROŠKOVA

Prvo razmislite koliko vas košta pružanje svake usluge klijentima. U najmanju ruku, morate naplatiti dovoljno da pokrijete te troškove.

Znajte koliko vrijede vaše vrijeme i materijali. Koliko vam vremena treba da dovršite jedne puder obrve ili lip blush? Koliki su troškovi materijala i električne energije koju koristite tijekom rada? Ako odlučite ponuditi usluge naknadnog pregleda i popravka, koliko one vrijede? Svi ovi troškovi su vaši izravni troškovi. Mogu varirati ovisno o broju klijenata koje imate.

Zatim uračunajte svoje neizravne, odnosno fiksne troškove. Primjeri neizravnih troškova uključuju vaše poreze, najam zgrade, troškove oglašavanja i plaće zaposlenika.

Želite osigurati da cijene koje naplaćujete za svoje usluge pokrivaju vaše izravne i neizravne troškove. Novac koji zaradite izvan toga je profit koji možete koristiti za kupnju nove opreme, zapošljavanje dodatnog osoblja, edukacije i slično.

POSTAVLJANJE VIZIJE/CILJA POSLOVANJA

Osim pokrivanja izravnih i neizravnih troškova, bilo bi dobro da cijene vaših usluga odražavaju ciljeve i viziju koju imate za svoje poslovanje. U razmišljanju o tome koja je vaša vizija vašeg poslovanja, možete si postaviti neka od ovih pitanja:

  • Kako želite da klijenti vide vaše poslovanje? Želite li biti poznati kao pristupačna opcija? Ili biste radije bili poznati kao luksuzni salon? Možda biste željeli da vaše cijene budu negdje između „pristupačne“ i „luksuzne“?
  • Hoće li vam početak s niskom cijenom pomoći u izgradnji baze klijenata? Hoće li viša cijena privući kupce koji se nadaju luksuznom iskustvu?
  • Što kažete na to da počnete graditi svoj portfolio klijenata tako da ponudite “početnu cijenu” bilo za prvi posjet ili kratko vremensko razdoblje, a zatim prilagodite svoju cijenu na “izvornu” cijenu nakon toga?

Pažljivo razmislite o kratkoročnim i dugoročnim ciljevima za svoje poslovanje, posavjetujte se s marketinškim stručnjakom ako ste u mogućnosti, te prilagodite svoje cijene u skladu s time.

ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA

Saznajte više o tome koliko drugi saloni na vašem području naplaćuju usluge trajne šminke. Kad saznate okvirno koliko klijenti plaćaju za PMU na vašem području, lakše ćete i sami postaviti cijene.

Dodatno, saznajte više i o svojim potencijalnim klijentima. Saznajte što traže od PMU stručnjaka. Pogledajte svoje usluge i cijene sa stajališta svojih klijenata. Što vjerujete da je prava vrijednost vaših usluga na vašem tržištu? Ako niste sigurni, izravno zamolite svoje klijente za recenziju kupca ili pošaljite anketu s povratnim informacijama nakon usluge.

MIJENJAJTE CIJENE

Imajte na umu da vaše cijene ne moraju biti fiksne zauvijek. Ono što naplaćujete može se promijeniti.

Cijene nam se stalno mijenjaju, posebice u zadnje vrijeme. Računi za stanarinu, hranu, struju, vodu, plin… Nikada nažalost ne ostaju dugo isti. Kako vaši troškovi života rastu, rast će i izravni i neizravni troškovi poslovanja – a time i cijene vaših usluga. U nekom trenutku morate povećati cijene kako bi one odražavale povećanje vaših troškova i kako biste osigurali siguran nastavak rada.

Također, novi certifikati, edukacije i povećano iskustvo mogli bi vas učiniti traženijima, bukirajući termine mjesecima unaprijed. Vaša bi popularnost mogla učiniti vaše vrijeme vrjednijim i omogućiti vam povećanje cijena.

U redu je promijeniti svoje cijene kako bi odražavale promjene oko vas. Možete eksperimentirati s promjenama cijena kako biste pronašli savršenu ravnotežu za vas i vaše klijente.

 

Nadamo se da ćemo vam ovim savjetima bar donekle pomoći navigirati financijskim aspektom poslovanja – i ne zaboravite, uvijek se možete (a i trebali biste, s povećanjem posla) savjetovati s financijskim stručnjakom!

Povezani članci

Newsletter

Prijavite se na našu newsletter listu kako biste prvi saznali za novosti.

    Koristimo kolačiće

    Korištenjem naše web stranice potvrđujete da prihvaćate našu upotrebu kolačića. Ovdje možete saznati više o tome kako ih koristimo.

    Više o kolačićima